Családlátogatás
Ma már nem kötelező a pedagógusnak családot látogatni ( túlterheltség miatt, szülők részéről pedig: magánügynek tekintik ami a családban történik, pl.:anyagi helyzetük –ez egy lakásba, házba való belépéskor azonnal kiderül, esetleges házastársi vitáik nem tartoznak a pedagógusra) de vannak olyan iskolák, ahol szerepel a pedagógiai programban, hogy augusztus végétől október végéig, vagy a félév végéig az osztályban tanuló gyerekekhez el kell látogatnia az osztályfőnöknek.
Szülői értekezleteken ,fogadó órákon különböző iskolai rendezvényeken kívül nincs alkalma beszélgetni a tanítónak a szülőkkel, pedig a gyermek jobb megismerése érdekében ez elengedhetetlen lenne.
A tanító- ha nem volt felvételiztetés az intézménybe, vagy gólyatábor-, a nevén, korán kívül semmit nem tud gyermekedről. Elegendő-e ez?
Problémák gyökere sok esetben a családban keresendő, és ha a családi háttért nem ismeri az osztályfőnök, minden igyekezete a probléma megoldására hiábavaló lesz.
A családlátogatás nem fog sokáig tartani max. 15-20 perc. Gondolj arra, hogy hányan fognak rajtatok kívül még járni az osztályba, valószínű robog majd tovább hozzájuk is a tanítónéni!
Nincs szükség arra, hogy elhalmozd majd uzsonnával, hisz nem vendégségbe érkezik hozzátok, hanem pedagógiai céllal. Egyébként megtisztelő lehet, ha az édesapa is jelen van a beszélgetésnél.
Családlátogatás célja: -személyes bemutatkozás a szülőknek, a leendő kis tanulónak
– anamnézis felvétele, a kérdőív kitöltése (lsd.: lejjebb)
-családi környezet feltérképezése ( hol fog tanulni a gyermeked, van-e íróasztala, külön szobában, külön ágyon alszik-e?)
Kérdőív kérdései ( ahány kérdőív annyiféle, de a fontosabb kérdések ezek ):
– Gyermek adatai
– Anya adatai ( név, foglalkozás, iskolai végzettség)
– Apa adatai ( név, foglalkozás, iskolai végzettség)
– Családszerkezet: teljes család, csonka család ( apa vagy anya egyedül nevel), válás a családban, generációk együtt élnek ( nagyszülőkkel)
– Hányan laknak együtt? Testvérek száma és kora
– Lakáskörülmények ( komfort nélküli, komfortos, összkomfortos? )
– Van-e a gyermeknek saját szobája, íróasztala, ágya?
– Milyen a gyermek egészségi állapota, gyógyszerérzékenysége, allergiája van-e? Milyen gyakran beteg?
– Hány évig járt óvodába?
– Hogyan zajlott az óvodai beilleszkedése?
– Milyen a természete? ( barátkozó, félénk, visszahúzódó)
– Járt-e az óvodában logopédushoz, pszichológushoz, fejlesztő pedagógushoz? Ha igen, miért volt rá szükség?
– Milyen óvodai foglalkozásokat kedvelt?
– Ön szerint valamiben tehetséges-e gyermeke
– Egyéb közlendő:
Köszönöm, hogy elolvastad.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: