1. osztály (leendő elsősök, ovisok, kisiskolások szüleinek figyelmébe ) Osztály vigyázz!!

Családlátogatás

 

Családlátogatás

Ma már nem kötelező a pedagógusnak családot látogatni ( túlterheltség miatt, szülők részéről pedig: magánügynek tekintik ami a családban történik, pl.:anyagi helyzetük –ez egy lakásba, házba való belépéskor azonnal kiderül, esetleges házastársi vitáik nem tartoznak a pedagógusra) de vannak olyan iskolák, ahol szerepel a pedagógiai programban, hogy augusztus végétől  október végéig, vagy a félév végéig az osztályban tanuló gyerekekhez el kell látogatnia az osztályfőnöknek.

Szülői értekezleteken ,fogadó órákon  különböző iskolai rendezvényeken kívül nincs alkalma beszélgetni a tanítónak a szülőkkel, pedig a gyermek jobb megismerése érdekében ez elengedhetetlen lenne.

A tanító- ha  nem volt felvételiztetés az intézménybe, vagy gólyatábor-, a  nevén, korán kívül semmit nem tud gyermekedről.  Elegendő-e ez?

Problémák gyökere sok esetben a családban keresendő, és ha a családi háttért nem ismeri az osztályfőnök,  minden igyekezete a probléma megoldására hiábavaló lesz.

A családlátogatás nem fog sokáig tartani max. 15-20 perc. Gondolj arra, hogy hányan fognak rajtatok kívül még járni az osztályba, valószínű robog majd tovább hozzájuk is a tanítónéni!

Nincs szükség arra, hogy elhalmozd majd uzsonnával, hisz nem vendégségbe érkezik hozzátok, hanem pedagógiai céllal. Egyébként megtisztelő lehet, ha az édesapa is jelen van a beszélgetésnél.

Családlátogatás célja: -személyes bemutatkozás a szülőknek, a leendő kis tanulónak

                                    – anamnézis felvétele, a kérdőív kitöltése (lsd.: lejjebb)

                                     -családi környezet feltérképezése ( hol fog tanulni a gyermeked, van-e íróasztala, külön szobában, külön ágyon alszik-e?)

Kérdőív kérdései ( ahány kérdőív annyiféle, de a fontosabb kérdések ezek ):

         Gyermek adatai

         Anya adatai ( név, foglalkozás, iskolai végzettség)

         Apa adatai ( név, foglalkozás, iskolai végzettség)

         Családszerkezet: teljes család, csonka család ( apa vagy anya egyedül nevel), válás a családban, generációk együtt élnek ( nagyszülőkkel)

         Hányan laknak együtt? Testvérek száma és kora

         Lakáskörülmények ( komfort nélküli, komfortos, összkomfortos? )

         Van-e a gyermeknek saját szobája, íróasztala, ágya?

         Milyen a gyermek egészségi állapota, gyógyszerérzékenysége, allergiája van-e? Milyen gyakran beteg?

         Hány évig járt óvodába?

          Hogyan zajlott az óvodai beilleszkedése?

         Milyen a természete? ( barátkozó, félénk, visszahúzódó)

         Járt-e az óvodában logopédushoz, pszichológushoz, fejlesztő pedagógushoz? Ha igen, miért volt rá szükség?

         Milyen óvodai foglalkozásokat kedvelt?

         Ön szerint valamiben tehetséges-e gyermeke

         Egyéb közlendő:

Köszönöm, hogy elolvastad.


Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!